Рекомендації вчителям,
щодо підтримки дисципліни
в класі
Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує
зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є
доброзичливі відносини між учителями і дітьми.
При роботі в
класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
ü Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте
навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
ü Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
ü Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте
уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи,
створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
ü Стежте за правильністю постави, проводьте
фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
ü Надавайте учням можливість частіше працювати у групах –
це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
ü Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість
відчути себе лідерами.
ü Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму.
Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й
авторитету вчителя.
ü Будьте привітними.
ü Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від
них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто
поводяться згідно з вашими очікуваннями.
ü Не припускайте появи «любимчиків», це створює зайві
проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
ü Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову,
тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте
терплячими.
ü Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і
над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям
імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
ü Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на
заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
ü Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від
них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в
класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна
інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його
можливостей, здібностей навчати й
виховувати дітей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий